Arno & Iris zijn uniek als kunstenaars en ontwerpers door hun open houding. Kunst wordt vaak gezien als iets wat je in een lijst moet stoppen of in een kluis moet bewaren. Arno & Iris zien het anders.

Zij plaatsen hun kunst het liefst middenin de samenleving en geven de omgeving een oppepper door middel van pracht en visuele rijkdom, zelfs binnen een Hollands budget. Daarbij zoeken ze samenwerking met alle betrokken partijen en kunnen ze rekenen op een bloeiend netwerk van toegewijde specialisten. Arno & Iris streven naar een totaalaanpak, om binnen de opdracht zoveel mogelijk elementen vorm te geven, van gevel tot deurknop. Door hun uitgebreide ervaring kunnen ze putten uit een groot netwerk van vakmensen. De primaire rol van Arno & Iris is om alle betrokkenen uit te dagen om nieuwe wegen te bewandelen. Dat geldt ook voor hun publiek. Arno & Iris houden zich niet afzijdig, maar engageren zich, met een gezonde dosis eigenwijsheid. Ze deinzen er niet voor terug om zich in te mengen, zich te bemoeien en hun kunst te laten vormen door de grillen van de samenleving. Hun kunst weerspiegelt die samenleving in al zijn contrast, van boerka tot Lonsdale-trui, van hangjongere tot hofdame en van straatvechter tot intellectueel. De kerngedachte is dat iedereen uniek is, maar dat mensen uiteindelijk niet zo verschillend zijn als ons wordt voorgeschoteld. Arno & Iris zien zichzelf niet als product van de autonome kunstwereld, maar als product van de samenleving. Arno & Iris durven zich kwetsbaar op te stellen en blijken daarbij weerbaarder dan kunstenaars die afhankelijk zijn van de kunsteconomie, die opereren binnen het gesloten systeem van academie, galerie, verzamelaar, kunstbeurs en museum. Arno & Iris hebben zich aan vele hokjes ontworsteld: autonome kunst, animatie, computerkunst, glas, keramiek. Vele taboes werden daarbij doorbroken, nog altijd hete hangijzers binnen de autonome kunstwereld: het decoratieve, het verhalende, het commerciële, het populaire. Daarbij hebben Arno & Iris altijd een eerlijke, open houding aangenomen, zonder dat hun werk aan gelaagdheid heeft ingeboet. Do It Yourself werd Do It Together en daarmee hebben ze goodwill gekweekt bij een groot netwerk aan partners.

  • Markthal

    Markthal
  • Beurspassage

    Beurspassage
  • The World is Yours

    The World is Yours
  • Rebelz

    Rebelz
  • 2 Brüder von Venlo

    2 Brüder von Venlo